Podaljšano bivanje in jutranje varstvo
Učenci se lahko na željo staršev vključijo v jutranje varstvo (samo za učence 1. razreda) in podaljšano bivanje, ki traja vsak dan od 11. 15 do 16.00 ure.
Jutranje varstvo je oblika vzgojno-izobraževalnega dela, v katero se vključujejo učenci 1. razreda, ki potrebujejo varstvo pred poukom.
Splošni cilji jutranjega varstva:
? zagotoviti varno in spodbudno okolje, v katerem otroci počakajo do začetka pouka,
? organizirati počitek ali po izbiri dejavnosti, ki jih veselijo, sprostijo in aktivirajo za pouk,
? zagotoviti učno pomoč, če izrazijo željo po njej.
Zajema čas za počitek, sprostitveno dejavnost po izbiri učencev in pripravo na pouk.
Jutranje varstvo se prične ob 6.30 in traja do 7.30 ure.
Podaljšano bivanje je organizirano za učence od 1. do 5. razreda. Vsebine podaljšanega bivanja so usklajene z osebnostnim razvojem učenca, z njegovimi pričakovanji, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami. Področja, ki jih bomo razvijali skozi šolsko leto bodo: gibanje in zdravje, kultura in tradicija ter sodelovanje z okoljem.
Splošni cilji podaljšanega bivanja so:
- Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno okolje za učenje, igro, druženje,
sprostitev ali počitek.
- Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje spretnosti in veščine (ustvarjalnost, inovativnost, kritično
mišljenje in podjetnost), glede na posebnosti učencev ter ožjega in širšega okolja.
- Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega načina življenja
- Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, kulturno-umetniški dediščini domačega in širšega okolja.
1. ura |
PREHRANA |
|
SPROSTITVENI ODMOR |
2. ura |
SAMOSTOJNO UČENJE |
3. in 4. ura |
USMERJEN PROSTI ČAS |
5. ura |
NEUSMERJEN PROSTI ČAS |
Organizacija dela v OPB |
Kombinacija |
Učitelji |
1. skupina OPB1 |
|
Melita Tompa Lebar, Terezija Zamuda |
2. skupina OPB2 |
2.in 3.razred |
Metka Filip in Mateja Zelko |
3. skupina OPB3 |
|
Petra Šobak, Vesna Pintarič, Tatjana Podgorelec Strelec |
ODDELEK PODALJŠANEGA BIVANJA |
DAN V TEDNU |
UČILNICA |
OPB 1 |
Pon-pet |
1.razred |
OPB2 |
Pon-pet |
Likovna učilnica |
OPB3 |
Pon- pet |
3.razred |
OPB predčasno napoti učenca iz šole samo s pisnim dovoljenjem staršev. Učenci so ob soglasju staršev dolžni redno obiskovati OPB, odsotnost starši pravočasno pisno opravičijo. Ko starši pridete po svojega otroka, počakajte zunaj, da se vaš otrok sam pripravi za odhod domov.
Dejavnost: | Cilji: |
---|---|
SPROSTITVENA DEJAVNOST |
Učenec se uči samostojno razporediti čas in ga pravilno izkoristiti, se navaja na tovarištvo, sodelovanje, zna samostojno izbrati zaposlitev, preživi čimveč prostega časa v naravi - na prostem. Ta čas je namenjen počitku, sprostitvi in obnavljanju psihofizičnih moči. Učencem so ponujene različne dejavnosti glede na starost in interes. Veliko učencev je v tem času vključenih v interesne dejavnosti, ki potekajo na šoli (pevski zbor, folklora, športne igre,...). Za zaposlitev poskrbimo z različnimi namiznimi igrami, z gibanjem na svežem zraku, z zabavnimi igrami, z obiskom telovadnice,... Cilji:
|
SAMOSTOJNO UČENJE |
Učenec napiše domače naloge, se navaja na timsko delo, delo v dvojicah in samostojno delo, rešuje dodatne delovne liste in naloge, poskuša biti čimbolj samostojen in natančen pri delu, utrjuje pridobljeno učno snov, poglablja snov s pomočjo dodatne literature, ki jo ima na razpolago. Samostojno učenje je dejavnost v okviru katere usmerjamo učence na opravljanje različnih aktivnosti. Znanja, ki so jih dobili pri pouku utrjujejo, poglabljajo, razširjajo in uporabijo v novih dejavnostih. Učence navajamo na samostojno opravljanje dejavnosti. Cilji:
|
USTVARJALNO PREŽIVLJANJE ČASA |
Učenec se izpopolnjuje na različnih področjih likovne in tehnične vzgoje ter svoje izdelke tudi ovrednoti, skrbi za uporabo knjižnega jezika in razvija bralno kulturo, pravilno vrednoti filmska dela, se razgibava, ima pravilen odnos do sošolcev, se navaja na red in natančnost To je čas namenjen razvedrilu, ustvarjanju in razvoju otrokovih interesov in sposobnosti na vseh temeljnih področjih razvoja osebnosti. Ustvarjalni čas preživljamo z različnimi:
Cilji:
|
PREHRANA |
Učenec se navaja na kulturo prehranjevanja. Kosilo je dejavnost v okviru katere poteka priprava na kosilo s poudarkom na kulturnem obnašanju v jedilnici in pri prehranjevanju. Vsak dan od 11.40 do 12.00 ure gremo na kosilo v šolsko jedilnico, da si naberemo moči za nadaljnje aktivnosti. Cilji:
|