Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

Odgovorna šola preudarno, vedoželjno in ustvarjalno v bodočnost.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>> Program dela>> Predmetnik

Predstavitev osnovnega programa šole - predmetnik 2020/21

Predmetnik

S predmetnikom se določijo izbirni predmeti, letno in tedensko število ur pouka posameznih obveznih in izbirnih predmetov, dnevi dejavnosti, število ur oddelčne skupnosti in minimalno število ur, potrebnih za uresničevanje učnega načrta (95 % ur).
 
* − število ur se razlikuje glede na število izbirnih predmetov
 
Prva triada


PREDMET

RAZRED

 

 

 

 

 

 

1.

 

2.

 

 3.

 

 

T

L

T

L

T

L

Slovenski jezik

6

210

7

245

7

245

Likovna umetnost

2

70

2

70

2

70

Glasbena umetnost

2

70

2

70

2

70

Spoznavanje okolja

3

105

3

105

3

105

Matematika

4

140

4

140

5

175

Tuj jezik – angleščina 

 

 

2

70

2

70

Šport

3

105

3

105

3

105

Oddelčna skupnost

0

0

0

0

0

0

Kulturni dnevi

4 dni

 

4 dni

 

4 dni

 

Naravoslovni dnevi

3 dni

 

3 dni

 

3 dni

 

Športni dnevi

5 dni

 

5 dni

 

5 dni

 

Tehniški dnevi

3 dni

 

3 dni

 

3 dni

 

Število predmetov

6

 

6

 

6

 

Tedensko ur

Največ 22

 

Največ 23

 

Največ 24

 

Tednov pouka

35

 

35-

 

35

 

 

Druga triada


PREDMET

RAZRED

 

 

 

 

 

 

4.

 

5.

 

 6.

 

 

T

L

T

L

T

L

Slovenski jezik

5

175

5

175

5

175

Matematika

5

175

4

140

4

140

Likovna umetnost

2

70

2

70

1

35

Glasbena umetnost

1,5

52,5

1,5

52,5

1

35

Družba

2

70

3

105

/

/

Zgodovina

/

/

/

/

1

35

Geografija

/

/

/

/

1

35

Tuji jezik (1. TUJ – ang.)

2

70

3

105

4

140

Naravoslovje

/

/

/

/

2

70

Naravoslovje in tehnika

3

105

3

105

/

/

Šport

3

105

3

105

3

105

Tehnika in tehnologija

/

/

/

/

2

70

Gospodinjstvo

/

/

1

35

1,5

52,5

Oddelčna skupnost

0,5

17,5

0,5

17,5

0,5

17,5

Kulturni dnevi

3 dni

 

3 dni

 

3 dni

 

Naravoslovni dnevi

3 dni

 

3 dni

 

3 dni

 

Športni dnevi

5 dni

 

5 dni

 

5 dni

 

Tehniški dnevi

4 dni

 

4 dni

 

4 dni

 

Število predmetov

8

 

9

 

11

 

Tedensko ur

23,5

 

25,5

 

25,5

 

 

Tretja triada


PREDMET

RAZRED

 

 

 

 

 

 

7.

 

8.

 

9.

 

 

T

L

T

L

T

L

Slovenski jezik

4

140

3,5

122,5

4,5

144

Angleški jezik (1. TUJ)

4

140

3

105

3

96

Likovna umetnost

1

35

1

35

1

32

Glasbena umetnost

1

35

1

35

1

32

Geografija

2

70

1,5

52,5

2

64

Zgodovina

2

70

2

70

2

64

Domovinska in držav. vzgoja in etika

1

35

1

35

/

/

Biologija

/

/

1,5

52,5

2

64

Naravoslovje

3

105

/

/

/

/

Kemija

/

/

2

70

2

64

Fizika

/

/

2

70

2

64

Matematika

4

140

4

140

4

128

Tehnika in tehnol.

1

35

1

35

/

/

Šport

2

70

2

70

2

64

Izbirni predmet 1

1/2

35/70

1/2

35/70

1/2

32/64

Izbirni predmet 2

1

35

1

35

1

35

Izbirni predmet 2

1

35

1

35

1

35

Oddelčna skupnost

0,5

17,5

0,5

17,5

0,5

17,5

Kulturni dnevi

3 dni

 

3 dni

 

3 dni

 

Naravoslovni dnevi

3 dni

 

3 dni

 

3 dni

 

Športni dnevi

5 dni

 

5 dni

 

5 dni

 

Tehniški dnevi

4 dni

 

4 dni

 

4 dni

 

Število predmetov

14

 

16

 

14

 

Tedensko ur

25

 

25,5

 

25,5

 


URNIK OPB

1. ura

PREHRANA
(kulturno uživanje hrane)

 

SPROSTITVENI ODMOR
(gibalne aktivnosti na šolskem igrišču ali v telovadnici) )

2.  ura

SAMOSTOJNO UČENJE
(reševanje nalog)

3.  in 4. ura

USMERJEN PROSTI ČAS
(likovno ustvarjanje,  sodelovanje z okoljem, praktične aktivnosti, kuhanje)

5. ura

NEUSMERJEN PROSTI ČAS
(športne aktivnosti)

 


Organizacija dela v OPB

Kombinacija

Učitelji

1. skupina OPB1

  1. in 4. razred

Melita Tompa Lebar, Terezija Zamuda

2. skupina OPB2

2.in 3.razred

Metka Filip in Mateja Zelko

3. skupina OPB3

  1. razred in 5. razred

Petra Šobak, Vesna Pintarič, Tatjana Podgorelec Strelec

 


ODDELEK PODALJŠANEGA BIVANJA

DAN V TEDNU

UČILNICA

OPB 1

Pon-pet

1.razred

OPB2

Pon-pet

Likovna učilnica

OPB3

Pon- pet

3.razred

OPB predčasno napoti učenca iz šole samo s pisnim dovoljenjem staršev. Učenci so ob soglasju staršev dolžni redno obiskovati OPB, odsotnost starši pravočasno pisno opravičijo. Ko starši pridete po svojega otroka, počakajte zunaj, da se vaš otrok sam pripravi za odhod domov.

POUK NEOBVEZNIH IZBIRNIH PREDMETOV

 
Neobvezni izbirni predmet v 1. razredu, angleščina
Pouk neobveznega izbirnega predmeta zaobjema 70 ur letno. Učenci bodo spoznavali osnove angleščine, kjer so vsebine prilagojene tako, da so primerne njihovi starostni stopnji, učenje je povezano s cilji in vsebinami drugih predmetov, učiteljica večino časa govori angleško. Predmet je ocenjen z opisnimi ocenami in v primeru, da se učenec odloči zanj, ga mora obiskovati celo leto.

Neobvezni izbirni predmet nemščina od 4. do 9. razreda
Pouk drugega tujega jezika, ki poteka  od 4. do 9. razreda se bo izvajal kot neobvezni izbirni predmet v obsegu dveh ur na teden. Učenec se v pouk drugega tujega jezika vključi prostovoljno. Ko se učenec vključi v pouk drugega tujega jezika ga mora obiskati do konca šolskega leta, predmet je ocenjen.
Jezik se osvaja preko iger vlog, zgodb, pesmi, preko spoznavanja navad in običajev nemško govorečih dežel, z učenjem preko vseh čutil. Učenci na ta način usvajajo vse jezikovne značilnosti: slušno in bralno sporazumevanje ter govorno in pisno sporočanje.

Neobvezni izbirni predmet šport od 4. do 6. razreda
Športna aktivnost otrok je v današnjem času  izrednega pomena, saj zaradi spremenjenega načina življenja včasih pozabimo nanjo. Z izbiro neobveznega izbirnega predmeta šport, je učencem omogočena dodatna športna aktivnost, pri kateri se bodo učenci seznanili z raznovrstnimi športnimi vsebinami in nadgradili svoje motorične sposobnosti ter različna športna znanja. Glavni namen izbirnega predmeta je, da učenci prijetno doživljajo šport in gibanje, spoštujejo pravila športnega obnašanja, oblikujejo odgovoren odnos do lastnega zdravja, medsebojno sodelujejo in razvijajo zdravo tekmovalnost.
Vsebine pri NIP:

  1. športne dejavnosti, usmerjene predvsem v razvoj splošne vzdržljivosti (krajši in daljši teki v naravi, tekalne igre, štafetni teki, lovljenja, pohodništvo, nordijska hoja, aerobika, plavanje in druge dejavnosti v vodi, kolesarjenje…),
  2. razvoj koordinacije gibanja, ravnotežja, natančnosti in ustvarjalnosti (ples, hokejske igre, moštvene igre, igre z loparji, žogarije, cirkuške spretnosti z žogicami, rutkami, diaboli, kitajskimi krožniki, preskakovanje dolge kolebnice, ravnotežne spretnosti, rolanje, zadevanje tarč…),
  3. športne dejavnosti, usmerjene predvsem v razvoj različnih pojavnih oblik moči (akrobatika, skoki, skoki z male prožne ponjave, plezanja, borilne igre…)

 
Neobvezni izbirni predmet tehnika od 4. do 6. razreda
Neobvezni izbirni predmet tehnika poglablja, razširja in nadgrajuje predmeta naravoslovje in tehnika v četrtem in petem ter tehnika in tehnologija v šestem razredu. Predmet omogoča učencem poglobitev in sintezo nekaterih temeljnih znanj s tehničnega področja in povezavo z drugimi predmetnimi področji. Pri neobveznem izbirnem predmetu tehnika, ki se bo izvajal fleksibilno 2 uri tedensko (prvo ocenjevalno obdobje za učence  5. in 6. razreda ter 2. ocenjevalno obdobje za učence 4. razreda)  bodo učenci razširjali  spoznanja o tehnoloških lastnostih posameznih gradiv in praktična znanja, spretnosti in delovne navade pri uporabi orodja, pripomočkov, strojev in naprav za oblikovanje in obdelavo gradiv. Predmet v okviru procesno zasnovanega pouka spodbuja celovit razvoj umskih, senzoričnih in psihomotoričnih sposobnosti ter oblikovanje socialnih vrednot.  Osnovno gradivo za izdelavo predmetov so papirna gradiva, les, umetne snovi in kovine. V učne enote so vključeni elementi ekonomike, organizacije dela in planiranja proizvodnje. Izdelki so uporabni. Pri delu učenci samostojno uporabljajo priročnike in druge vire informacij. Iščejo lastne rešitve pri konstruiranju predmetov, določanju delovnih postopkov ter organizaciji delovnega mesta in proizvodnega procesa. Pouk je organiziran v ustrezno opremljenih šolski delavnici. Prevladuje individualno praktično delo in delo v majhnih skupinah. Posebna pozornost je namenjena varstvu pri delu.