PODROČJA DELA SVETOVALNE SLUŽBE V ŠOLI
1. KARIERNA ORIENTACIJA
Področja aktivnosti so:
- ure poklicnega svetovanja;
- skupinsko in individualno delo z učenci 8. in 9. razreda ter posamezniki, ki zaključujejo šolanje v nižjih razredih OŠ;
- izvajanje razširjenega programa poklicne orientacije v 9-letni OŠ (sodelovanje pri organizaciji in izvedbi tehniških in naravoslovnih dni z vključevanjem vsebin s področja poklicne orientacije);
- izvajanje aktivnosti z zunanjimi institucijami;
- individualno svetovanje, pogovori s starši in učenci pred vpisom v srednjo šolo;
- izvedba vpisa v srednje šole, svetovanje v obdobju preusmerjanja in omejitev vpisa;
- sodelovanje pri roditeljskih sestankih za starše 8. in 9. razreda.
2. VPIS OTROK V ŠOLO
Področja aktivnosti so naslednja:
- vpis šolskih novincev v skladu z Zakonom o OŠ ter navodili in priporočili;
- svetovanje staršem bodočih prvošolcev na roditeljskih sestankih v VVO;
- priprava gradiva o šolskih novincih;
- vodenje Komisije za ugotavljanje pripravljenosti otrok za vstop v šolo;
- organizacija oddelka 1. razreda, OPB in sodelovanje pri njeni izvedbi, pomoč učiteljicam pri začetnih stikih z učenci 1. razreda in njihovimi starši;
- priprava in izpeljava 1. roditeljskega sestanka za vse starše prvošolcev pred začetkom šolskega leta;
- pomoč učencem in staršem pri vključevanju v šolsko življenje.
3. SVETOVALNO DELO Z UČENCI
Področja aktivnosti so naslednja:
- skrb za šolsko kulturo, vzgojo, klimo;
- učne navade od 6. do 9. razreda;
- pomoč učencem z učnimi težavami (neposredna pomoč, organizacija pomoči, sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki s soglasjem staršev);
- svetovanje učencem na relaciji učitelj - učenec v iskanju ustreznih metod in oblik dela znotraj razreda in spoznavanje osebnostnih značilnosti ter iskanje skupnih poti za reševanje problemov;
- vodenje skupinskih razgovorov z učenci o izboljšanju učnega uspeha, o oblikovanju razrednega kolektiva in izboljšanju razredne klime;
- neposredno delo z nadarjenimi učenci in učenci z učnimi težavami,
- neposredna pomoč pri učnih težavah posameznikom in skupinam učencev;
- priprava in vpeljevanje preventivnih programov – skupinsko delo z učenci na različne teme (nasilje, medosebni odnosi, sampodoba, samospoštovanje, odraščanje, odvisnosti …)
3. SVETOVALNO DELO S STARŠI IN UČITELJI
Področja aktivnosti zajemajo:
- individualno svetovanje staršem otrok, ki imajo učne, vedenjske ali druge težave;
- organizacija roditeljskih sestankov s strokovno tematiko in izvedba posameznih tem;
- oblikovanje raznih navodil, obvestil, vabil, anket, vprašalnikov v zvezi s sodelovanjem staršev in šole;
- analiza pojavov znotraj kolektiva, v sodelovanju z razrednikom.
4. POSVETOVALNO DELO Z VODSTVOM IN PEDAGOŠKIMI DELAVCI ŠOLE
Področja aktivnosti zajemajo:
- sodelovanje pri načrtovanju, realizaciji in analizi ter evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela na šoli;
- sodelovanje na pedagoških in redovalnih konferencah;
- sodelovanje na strokovnih aktivih in timskih sestankih;
- svetovanje in pomoč učiteljem pri delu z učenci s posebnimi potrebami; evidentiranje otrok z učnimi težavami in organizacija timskega pristopa pri razreševanju VIZ situacije;
- posvetovanje z učitelji o delu u učenci z vidika učinkovite poučevalne prakse, metod in tehnik učenja;
- posvetovanje z učitelji v zvezi z izbiro ustreznih učnih strategij,
- posvetovanje z učitelji z namenom izboljšanja bralne pismenosti učencev,
- pomoč učiteljem pri različnih pedagoških nalogah;
- sodelovanje z učitelji pri pripravi individualiziranih in individualnih programov za OPP in nadarjene učence,
- pomočništvo pri izvedbi Nacionalnega preverjanja znanja na šoli,
- koordinatorstvo pri izvedbi Varnostnega načrta zavoda,
- sodelovanje v strokovnih organih šole (Svet staršev in Svet zavoda),
- vodja tima za samoevalvacijo in za uresničevanje vzgojnega načrta šole,
- sodelovanje pri načrtovanju izobraževanja za strokovne delavce šole.
5. RAZVOJNO PREVENTIVNO DELO
Področja aktivnosti so predvsem:
- sodelovanje in aktivno vključevanje v devetletno osnovno šolo;
- področje samoevalvacije,
- spremljava udejanjanja vzgojnega načrta na šoli,
- spremljava, evalvacija dela z učenci s posebnimi potrebami in učnimi težavami,
- evalvacija dela z nadarjenimi učenci,
- sodelovanje v programih za zmanjševanje nasilja med vrstniki ter nasilja nasploh in izboljšanje discipline;
- sodelovanje s specialnimi institucijami (ZRSŠ, Svetovalni centri, Razvojna ambulanta, društva za delo z učenci s posebnimi potrebami, Pedagoški inštitut v Ljubljani ...);
- sodelovanje v različnih raziskovalnih in projektnih nalogah ter inovacijskih projektih.
6. OBRAVNAVANJE SOCIALNO EKONOMSKIH STISK
Področja aktivnosti so:
- oblikovanje seznama učencev, ki imajo subvencionirano malico;
- vodenje postopkov v primerih subvencionirane šole v naravi,
- sodelovanje pri reševanju problemov, ki izhajajo iz socialne problematike v družini učenca (rejništvo, dolgotrajne bolezni, ločitev ali smrt staršev, zasvojenost …),
- koordinatorstvo v primerih obravnave nasilja v družini,
- sodelovanje z zunanjimi institucijami v primerih socialno ekonomskih težav v družini.
7. DELO Z OTROKI S POSEBNIMI POTREBAMI
Področja aktivnosti zajemajo:
- spremljanje vzgojno-izobraževalnega dela učencev s posebnimi potrebami sodelovanje z razredniki, starši in strokovnjaki, priprava individualiziranih programov;
- koordiniranje skupin učencev s posebnimi potrebami,
- koordiniranje dela z učenci z učnimi težavami po petstopenjskem modelu obravnave,
- koordiniranje in vodenje dela z nadarjenimi učenci na šoli,
- sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki.
8. DRUGO DELO
Področja dela zajemajo še:
- pogovorne ure, roditeljske sestanke, timske sestanke, dežurstvo med odmori, spremstva učencev, nadomeščanja,
- izobraževanje, študijska skupina šolskih svetovalnih delavcev, seminarji;
- sodelovanje v šolskih in republiških projektih;
- sodelovanje pri pedagoškem vodenju šole;
- pripravljanje in vodenje strokovnih tem na posameznih pedagoških konferencah;
- svetovanje in pomoč pri uvajanju novosti v vzgojno-izobraževalno delo;
- v sodelovanju z vodstvom in s strokovnimi sooblikuje Letni delovni načrt šole;
- pripravljanje publikacije šole;
- pregledovanje in urejanje šolske dokumentacije;
- sestava raznih dopisov in poročil;
- pomoč pri administrativnem delu v zvezi z dopisi, okrožnicami, statističnimi poročili;
- pomoč pri organizaciji oblik diferenciacije na šoli,
- izpeljava postopka vključevanja učencev v izbirne predmete in organizacija dela.
Programske smernice najdete na tej povezavi:
http://www.mss.gov.si/fileadmin/mss.gov.si/pageuploads/podrocje/os/devetletka/program_drugo/Programske_smernice_za_svetovalno_sluzbo_v_osnovni_soli.pdf