Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

Z roko v roki mavrično prihodnost gradimo.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>> Projekti>> Obvezni drugi tuji jezik

Obvezni drugi tuji jezik

Pripravil Teo Pucko. Zadnja sprememba dne 21.12.2010.

Tretje leto projekta "Postopno uvajanje obveznega drugega tujega jezika v osnovne šole"

Naš projekt obveznega drugega tujega jezika v OŠ je zakorakal v svoje tretje leto. V tem trenutku je v projekt vključenih 39 učencev 7., 8. in 9. razreda.

Kot je zapisano v dokumentih projekta se še vedno poskušamo držati načela praktičnosti, diferenciacije in uporabe IKT, ko je le-ta smiselna. Tako pouk skušamo ohraniti raznolik in zanimiv.

Spremljava poskusa s strani Zavoda za šolstvo na osnovnih šolah po Sloveniji v drugem letu izvajanja obveznega drugega tujega jezika kaže, da poskus poteka uspešno, saj so doseženi vsi zastavljeni cilji poskusa. Pouk poteka ustrezno tako z vidika samega izvajanja kakor tudi z vidika doseganja standardov znanja učencev in zadovoljstva udeležencev poskusa. Tudi na naši šoli smo enakega mnenja in tudi v letošnjem šolskem letu prihajamo do podobnih ugotovitev.

Naša šola je še vedno mentorska šola šolam Pomurja, ki so se vključile v drugem in tretjem krogu, naša ravnateljica, mag. Terezija Zamuda, je tudi v državni projektni skupini.

Trenutno vsi pokazatelji in mnenja udeležencev pričajo o uspešnosti projekta in kažejo potrebo po nadaljevanju poučevanja drugega tujega jezika in tujih jezikov na sploh, tudi pri nižji starosti, kot je določena sedaj.

 

 

Začetek drugega leta projekta "Postopno uvajanje obveznega drugega tujega jezika v osnovne šole"

In mnenja učencev...

To je naše četrto leto učenja angleščine, za nekatere pa tudi prvo. Pri angleščini smo se učili in se učimo: predstaviti sebe, druge, notranjost in zunanjost človeka, države, barve, številke... (in še veliko drugih reči). Najbolj smo veseli, ko gremo v računalniško učilnico in se učimo s pomočjo računalnika. Učenje angleščine je zelo zanimivo, saj ima učitelj mladinski pristop. Pouk angleščine nama je zelo všeč; zato ker so učne teme zelo zanimive in prav tako učiteljev pristop. Jasmina in Anja, učenki 7. razreda

This is our fourth year of learning English, for some it's first. At English we learned and learn: to introduce ourselves, others, our personality and appearance, states, colors, numbers... and more). We are very happy when we go in the computer room and learn with computer. Learning English is very interesting thing, because teacher has got youthful approach. We like English, because the content is very interesting and teachers approach as well. Jasmina and Anja, students 7. class

Po uspešnem začetku projekta "Postopno uvajanje obveznega drugega tujega jezika v osnovne šole", se le-ta nadaljuje tudi v letošnjem šolskem letu. Tako bomo v tem šolskem letu imeli angleščino kot obvezni drugi tuji jezik v 7. in 8. razredu. To pomeni, da bodo vsi učenci 7. in 8. razreda na naši osnovni šoli poleg nemščine imeli še pouk angleščine, in sicer dve uri tedensko.

Naša šola je ena od 48 šol, ki so začele projekt, letos pa smo tudi ena od mentorskih šol za novih 44 šol, ki so se letos vključile v uvajanje obvezne drugega tujega jezika v osnovne šole.

Skozi obvezni drugi tuji jezik bi radi prispevali k večjezičnosti in razumevanju večkulturnosti, razvijali medkulturne zmožnosti, usposobili učence za osnovno sporazumevanje s tujimi govorci in pridobivanje podatkov iz pisnih in drugih virov ter razvijali ključne kompetence.

Rezultati anket in pogovorov z učenci, starši in učitelji, kažejo veliko zadovoljstvo vseh vključenih na sodelujočih šolah, tako da je obvezni drugi tuji jezik pozitivna pridobitev našega šolskega sistema.

Prvo leto uvajanja obveznega drugega tujega jezika

Ob zaključku prvega leta uvajanja obveznega drugega tujega jezika vsi udeleženci mislimo, da je obvezni drugi tuji jezik ena boljših pridobitev na področju slovenskega šolstva.

Učenci so s potekom uvajanja zadovoljni, prav tako s potekom pouka in njihovo vlogo pri pouku. Uspešnost dokazujejo tudi rezultati nacionalnega preizkusa, kjer so učenci v povprečju dosegli 84,16 % točk. Predvsem posebna znanja (priprava predstavitev, uporaba interneta...) so lahko uporabili tudi pri drugih predmetih.

Kot načrtovano smo spoznali in utrdili sklope "Jaz", "Moja šola", "Moj doma, moja družina" in "Moj kraj, tuji kraj", nekaj teh znanj je bilo predelanih tudi v sklopu medpredmetnih povezav.

Učenci še vedno mislijo, da je dobro, da se učijo vsaj dva tuja jezika, želijo si več ur drugega tujega jezika, pri tem mislijo, da drugi tuji jezik ni dodatna obremenitev, pa tudi snovi ne obravnavamo prehitro.

V naslednjem letu bomo predvidoma obravnavali sklope o živalih, hrani, počitnicah, oblačilih in delih telesa, pri tem pa se bomo še vedno posluževali spletne učilnice.

 

Naša šola je ena izmed 48 osnovnih šol, ki od začetka šolskega leta 2008/2009 izvaja projekt postopnega uvajanja obveznega drugega tujega jezika v osnovne šole.

Angleščina kot obvezni drugi tuji jezik

Tako učenci naše šole več ne izbirajo angleščino kot izbirni predmet v 7. razredu, ampak je angleščina obvezni predmet, ki ima svoje mesto v urniku med poukom.

Večja motiviranost in pripravljenost na delo

Posledica tega je, da se ure angleščine ne izvajajo po pouku, ko učencem motiviranost in delavnost navadno pade, ampak v času pouka, 1. in 2. uro, ko so učenci pripravljeni na delo. Že po dveh mescih se vidijo rezultati dela, saj se učenci trudijo, po večini natančno in redno opravljajo delo in predmet jemljejo resno.

Sodobne metode poučevanja

Učenec na računalniku izdeluje predstavitev

Da bi učence dodatno motiviral, pri pouku večkrat uporabljam sodobne metode, naj si bo to delo v skupinah ali pa delo na računalnik. Tako smo v preteklima dvema mesecema večkrat obiskali računalniško učilnico, kjer sem s pomočjo računalnika predstavil snov, ali pa so učenci sami spoznavali snov s pomočjo računalnika. Največkrat pa smo računalnik uporabljali za utrjevanje. Tako so učenci predstavili svojega najljubšega zvezdnika in utrjevali rabo sedanjika, naredili pa so tudi veliko vaj, kjer si sami lahko preverijo rešitve in popravijo napake. Učenci so začeli sodelovati na razpravah v spletni učilnici za angleščino. V naši spletni učilnici učenci najdejo tudi razlage in naloge, ki jih preko spleta rešijo doma.

Zadovoljstvo učencev z aktivno vlogo pri pouku

Sodeč po pogovorih, so učenci z načinom pouka, ki jih postavlja v aktivno vlogo, zadovoljni. Tudi sam sem zadovoljen, da angleščina postaja s tem projektom obvezni predmet, kajti tako jo učenci jemljejo resneje in se bolj potrudijo.

Tako bomo ležje skupaj dosegli cilje projekta in drugega tujega jezika: prispevali k večjezičnosti in razumevanju večkulturnosti, razvijali medkulturne zmožnosti, usposobili učence za osnovno sporazumevanje s tujimi govorci in pridobivanje podatkov iz pisnih in drugih virov ter razvijali ključne kompetence.