Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

Z roko v roki mavrično prihodnost gradimo.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica >> Projekti >> Eko šola >> Sedem korakov

EKO ŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA

ekošola Eko šola kot način življenja nam ponuja in daje možnost, da se spremenimo v odnosu do narave in ohranimo to kar še imamo danes. Izvajanje projekta Eko šola kot način življenje je pravzaprav prijazen odnos do narave in hkrati naš način življenja. Preko tega projekta ozaveščamo tudi naše starše in ostale krajane o pravilnem ravnanju z okoljem. Ob delu smo prezkušali sebe, koliko poznamo ekološke probleme in odkrivali dejanske probleme v našem okolju v KS Bistrica ter iskali načine, kako jih odpraviti. V letu 2001/2002 smo zajeli v program tematski sklop odpadki.

Skupaj z učenci in krajani smo se aktivno vključevali v projekte na nacionalni ravni. Tako smo v času (od 17. do 23. septembra) mednarodnega projekta "OČISTIMO SVET" zbirali stara zdravila in izrabljene baterije. V tednu "VSE ŽIVLJENJSKEGA UČENJA" v mesecu oktobru smo predstavili program Eko šole staršem, izpeljali sestanek ekoprogramskega sveta in izvedli naš prvi Eko dan, na katerem smo proučevali stanje onesnaženosti v našem kraju. Zaskrbljeni smo zaradi številnih odlagališč, ki so v bližini vodnih virov. Vsa odlagališča smo poslikali, opisali njihovo sestavo in označili mesta na krajevnem zemljevidu. Tako zbrano gradivo smo posredovali predstavnikom občine. Upamo da so že poskrbeli za njihovo sanacijo.

Skrbeli smo za urejeno šolsko okolico, postavili smo Eko koše in tudi Eko varuhe. Zbirali smo odpadke usnja, star papir, odpadno blago in embalažo vžigalic ter sira in iz njih naredili uporabne predmete. Poslušali smo predavanje o ravnanju z odpadki in spoznali način ločenega zbiranja odpadkov, ki ga že izvaja Komunala Saubermacher.

Vključili smo se tudi v spomladansko očiščevalno akcijo, organizirano na občinski ravni. Skupaj s starši in predstavniki društev smo očistili vse obcestne površine. Hkrati pa smo zbirali tudi star papir. V razredih, pisarni in kuhinji smo nastavili eko koše za papir. Kar veliko se ga je že nabralo. Skozi druženje ob delu smo razvijali tudi pozitivne medsebojne odnose in odnos do narave. V šolskem letu 2002/2003 nadaljujemo z delom na temo odpadki, hkrati pa ob tem posvečamo veliko pozornost medsebojnim odnosom, strpnosti in sprejemanju drugačnih od nas.

Uresničevanje sedem korakov do Eko šole:

1. Korak

Eko programski svet je bil ustanovljen 18. 09. 2001. Sestavljajo ga učenci, učitelji, vzgojiteljica, član sveta staršev, predstavnik KS in predstavnik občine Črenšovci in ravnateljica..

Eko programski svet je zasedal 2 krat letno:

2. Korak

Analizo stanja v okolju smo izvedli v okviru Eko dneva 17. oktobra 2001. Analiza stanja je zajemala:

Rezultati analize:

Predlogi ukrepov za izboljšanje stanja:

3. Korak

Na osnovi analize smo izdelali delovni program šole, ki zajema:

Upoštevali smo, da je najbolj pereč problem "problem odpadkov", zato smo največjo pozornost namenili njim, nato vodi in energiji.

Kratkoročni cilji (v 1 letu):

Dolgoročni cilji (v obdobju 3-5 let)

4. Korak

Izbrali smo tematski sklop "ODPADKI". Učenci so se seznanili s pravilnim ravnanjem z odpadki. Prepoznavali so vrste nevarnih odpadkov na terenu in preučevali nevarne učinke na okolje. Organizirali smo zbiralne akcije papirja, izrabljenih baterij in zdravil v šoli. Organizirali smo delavnice "Uporabni izdelki iz odpadnih materialov". Izvajali očiščevalne akcije v okolici šole. Izdelali in nastavili smo svoje eko koše. Skrbeli smo za urejenost učilnic in šolskih površin. Zbrali in uredili smo ekološka pravila ravnanja in obnašanja v okolju ter jih zapisali v EKO LISTINI.

5. Korak

Koordinatorka je skupaj z učenci iz ekoprogramskega sveta beležila že izvedene aktivnosti in sproti obveščala učence in starše, kaj se bo dogajalo v prihodnjem mesecu. Eko programski svet je spremljal potek projekta in preverjal ali je zastavljeno delo bilo realizirano.

6. Korak

Učenci so vestno pisali prispevke in jih objavljali Vestniku in Delu:

Svoje celoletno delo smo predstavili v programu ob slavnostnem podpisu EKO LISTINE in video posnetek predvajali na lokalni TV postaji STUDIO AS.

7. Korak

Skozi ta projekt smo dokazali sebi in drugim, da smo pripravljeni hoditi po skupni poti z naravo. Svojo pripravljenost smo potrdili s podpisom EKO LISTINE na dnevu odprtih vrat, 19. aprila 2002. V potrditev, da je šola s svojim delom uresničila vseh 7 korakov do eko šole, smo 5. junija 2002 prejeli EKO ZASTAVO. Slavnostna podelitev je bila v Cankarjevem domu v Ljubljani.

Marija Seršen, koordinatorka projekta