Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

Odgovorna šola preudarno, vedoželjno in ustvarjalno v bodočnost.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>>Projekti>>Erasmus+

Participation in Society through Classroom Activity and Cooperation (S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva)

Pripravila mag. Erika Hvala, koordinatorka projekta.

Naša šola je v šolskem letu 2018/19 začela dvoletni projekt Erasmus+ z naslovom " Participation in Society through Classroom Activity and Cooperation« ali bolj razumljivo »S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva«. V projekt so poleg naše šole vključene še šole iz Estonije, Finske, Češke, Madžarske in Španije, krovni koordinator je finska osnovna šola. Tekom projekta bomo izvajali dejavnosti iz področja državljanske in domovinske vzgoje s ciljem priprave učencev na življenje v heterogeni, multikulturni družbi ter razvijanja aktivnega državljanstva. Spoznavali bomo človekove pravice in priložnosti, ki nam jih ponuja Evropska unija, razvijali bomo socialne veščine učencev ter aktivno uporabo angleškega jezika. Spoznavali bomo pomen kulturne dediščine in ekologijo, povezovali se bomo z lokalno skupnostjo ter z različnimi nevladnimi organizacijami. Vse partnerje družijo enaki izzivi in želje po izmenjavi primerov dobre prakse za dvig kakovosti lastnega dela, zato je mednarodni značaj tega projekta dodana vrednost.  
V letošnjem šol. letu bodo organizirana tri mednarodna srečanja učiteljev in učencev,  in sicer v mesecu novembru na Finskem, v mesecu aprilu na Madžarskem, meseca januarja pa pri nas na Srednji Bistrici, kjer bomo gostili 10 učiteljev iz petih držav.  

Povezava do uradne spletne strani projekta: https://sites.google.com/educarex.es/paco-erasmus.

Povezava do objave v spletni izdaji časnika Vesnik: https://www.vestnik.si/bistriski-ucenci-v-okviru-mednarodnega-projekta-obiskali-finsko-6612525.

123 (kliknite na sliko za povečavo)

 

Na teh straneh lahko preberete več o dejavnostih v okviru projekta.

Dejavnosti v okviru projekta Erasmus+

 

Aktivnosti v projektu Erasmus+ Paco

april 2021

 

 

Dan dejavnosti v okviru projekta Erasmus+

oktober 2020

122334

Na projektnem dnevu dejavnosti smo se učenci v okviru projekta Erasmus+ v živo srečali z učenci in učitelji držav partneric, kjer smo spoznavali trg dela v različnih državah ter odkrivali, kateri poklici bodo iskani v prihodnosti.Najprej smo se srečali z učenci iz Estonije, kjer smo ugotovili, da je trenutno med mladimi popularen poklic poklicnega nogometaša in Youtube influencerja, sicer se mladi odločajo za poklice v zdravstvu in računalništvu. Tudi sicer menijo, da so poklici prihodnosti poklici v računalništvu, naravoslovju, zdravstvu in tehnologiji.V nadaljevanju smo se srečali z dijaki iz Češke, ki obiskujejo zdravstveno šolo. Tudi pri njih je podobna situacija, menijo, da je prihodnost v medicini, digitalni tehnologiji, robotiki in tudi na naravovarstvenem področju. Na trgu delovne sile pa primanjkuje poklicne delovne sile – avtomehaniki, dimnikarji, kuharji itd.Zaključili smo s srečanjem v živo z učiteljem in učenci iz Finske, kjer opažajo podobno kot v ostalih državah. Omenili so, da je poklic učitelja zelo cenjen na Finskem in kar nekaj učencev si želi postati učiteljev, tudi drugače menijo, da je prihodnost namenjena tehnološkemu področju.
Z učenci smo se pogovorili tudi o poklicih, ki so zanje aktualni dandanes in napovedali, kateri bodo iskani poklici v prihodnosti. Učenci so po diskusiji oblikovali prezentacijo v programu Canva. Učenci so našteli kot potencialne poklice prihodnosti naslednje: IT strokovnjaki vseh vrst, farmacevti, zdravniki in zobozdravniki, kemiki in biokemiki, vsi poklici zdravstvene oskrbe in nege, strojni inženirji, organizatorji dogodkov, prevajalci, »zelena« delovna mesta. Poklici se bodo spreminjali in vse bolj avtomatizirali, veliko delovnih procesov bodo prevzemali stroji in roboti.

123

Izkušnja je bila zelo poučna in zanimiva, čeprav smo se z učenci srečali na daljavo. Želimo si, da bi se kaj kmalu srečali tudi v živo.

 

Ljudsko izročilo

februar 2020

12

V torek, 4. 2. 2020, smo priredili na naši šoli neformalno druženje za starše, učence in učitelje v povezavi s projektom Erasmus+. Na naše plesno popoldne so bili povabljeni člani folklornega društva Pozvačin Bistrica. Ob spremljavi harmonikarja Žana so zaplesali ljudske plese Trzinka, Ob bistrem potoku in Mravlja. Po predstavitvi ljudskih plesov smo tudi mi vsi  odplesali te plese v telovadnici. Po krajšem odmoru so zaplesali še dva prekmurska plesa, ki predstavljata kulturno dediščino tega kraja, to sta Sotiš in Šamarjanka. Čas, ki smo ga namenili plesu je hitro minil, mi smo se pa veliko naučili.

 

Mobilnost Erasmus+ v Španiji

februar 2020

1234

Četrto mobilnost v okviru projekta smo izvedli v času od 9. 2. do 16. 2. 2020,  v krasni provinci Estramaduri v Španiji. Mobilnosti smo se udeležili štirje predstavniki naše šole, dve učiteljici in sva učenca.  Estremadura je avtonomna skupnost v zahodni Španiji s provincama Cáceres in Badajoz in glavnim mestom Mérida. Na zahodu meji na Portugalsko, na severu na Kastiljo-Leon, na jugu na Andaluzijo in na vzhodu na Kastiljo-La Mancho.
Estremadura je pomembno področje za prosto živeče živali, v Rimskem cesarstvu je Estremadura skupaj z večjim delom Portugalske spadala v rimsko provinco Luzitanijo. Upravno središče province je bila Emerita Augusta, sedanja Mérida, ki je spadala med najpomembnejša mesta v Rimskem cesarstvu, zato je v pokrajini moč občudovati bogastvo kulturne dediščine, ki jo je s časom pisala bogata zgodovina. In prav kulturna dediščina je bila osrednja tema našega srečanja s središčem v mestu Badajoz,  s partnersko šolo IES Barbara de Braganza. Tudi šola ima bogato zgodovino, v njenih prostorih se lahko občuduje več krasnih predmetov (slik, pohištva itd.), ki pričajo o bogati kulturni dediščini šole. Z različnimi projekti skušajo ohranjati in restavrirati zgodovinsko pomembne predmete, tako smo prvi dan spoznavali zaklade, ki se skrivajo v šolskih prostorih. Tekom tedna smo si ogledali mesto Badajoz, ki obstaja že iz rimskih časov. V času našega obiska je bilo v pripravah na vsakoletni karneval, ki je največji dogodek v mestu, traja 4 dni in pri izvedbi sodeluje velika večina prebivalcev. Ker gre za največjo turistično atrakcijo mesta, ni nenavadno, da si v mestu lahko ogledamo tudi Muzej karnevala Badajoza, kjer so predstavljene različne občudovanja vredne maske.  Sprehodili smo se tudi po muzeji zgodovine Luis de Morales Museum.
Naslednji znamenit kraj, ki smo si ga ogledali je Olivenza, mestece, ki leži na meji s Portugalsko, zato je prepleteno z vplivom dveh kultur. Ogledali smo si zbirko  etnografskega muzeja, se povzpeli na stolp, kjer smo lahko uživali v prekrasnem razgledu na mestece, sprehodili smo se po mestu vse do cerkvice Santa Maria Magdalene. Naše popotovanje se je nadaljevalo z ogledom antičnih ostankov v mestecu Merida, ki je tudi glavno mestece  Estremandure. Mestece ponuja arheološke ostanke iz rimskega obdobja - Augusta Emerita, ki je označeno kot Unescova kulturna dediščina. Doživeli smo lahko kanček življena v rimskih časih z ogledom rimskega teatra, amfiteatra, cirkusa, templjev in akvadukta. Pika na i je bil ogled province Ceceres in mesta Ceceres, ki je zaradi zgodovinske pomembnosti, tudi zaščiteno pod Unescovo kulturno dediščino. Bogati zgodovinski dediščini smo dodali še ogled resnično sape jemajočega naravne znamenitosti – Los Barruecos Natural Monument, ki se bohoti s čudovito naravo in z nenavadno oblikovanimi skalami. Prav nič nenavadno pa ni, da so se producenti znamenite serije Igra prestolov, odločili za snemanje določenih epizod prav v teh krajih.
Poleg spoznavanja kulturne dediščine smo se dotaknili tudi socialnega področja, spoznavali različna društva in nevladne organizacije, ki sodelujejo v projektu, naj med njimi izpostavim romsko žensko društvo, ki se bori za izboljšanje položaja romskih žensk.
Teden v Španiji je minil tudi v okušanju slastne španske kulinarike, za katero si je potrebno vzeti čas, prav tako kot si ga vzamejo Španci. Uživali smo lahko v glasbi in plesu Flamenca ter zagotovo v sproščeni in prijazni družbi španskih gostiteljev, ki so pripravili čudovit program, ki je povsem uresničil cilje, ki jih skušamo uresničiti tekom projekta. Iz Španije smo se vrnili polni novega znanja in lepih spominov. Pred nami je še zadnja mobilnost, kamor se odpravljajo samo učitelji, in sicer meseca maja v Estoniji. Potekalo bo pod geslom enakosti.

 

 

Kulturna dediščina

januar 2020

12

V okviru KIZ (knjižnično informacijsko znanj) smo v 9. razredu (z 22 učenci) izvedli dve uri  KIZ na temo Kulturna dediščina v našem kraju. Z učenci smo najprej v skupinah ugotavljali, kaj je to kulturna dediščina in se pri tem omejili na  kraj Bistrica in občino Črenšovci. Učenci so tako s pomočjo tablic v skupinah iskali informacije o mlinu na Bistrici, brodu in njegovem namenu, o pisatelju Ferdo Godini, pozvačinu in o Jožetu Kleklu in njegovem pomenu ob stoletnici priključitve Prekmurja Sloveniji. Vse skupaj smo ponovili in utrdili z aplikacijo Kahoot, kjer so učenci preverjali svoje  pridobljeno znanje in tekmovali med sabo.

 

Obisk Kolenkovega mlina

januar 2020

12

Učenci, ki so vključeni v OPB, so si v povezavi s projektom Erasmus+, v petek, 17. 1. 2020, ogledali Kolenkov mlin na Gornji Bistrici. Družinsko podjetje Mlinarstvo Kolenko vodi mlinar Roland Kolenko, ki nas je z veseljem sprejel, razkazal učencem mlin in povedal nekaj besed o mlinu kot kulturni dediščini tega kraja. Med drugim je povedal, da so družinsko tradicijo mlinarstva nadgradili s predelavo žit v več kot 40 različnih izdelkov, ki jih tržijo v Mercatorjevih trgovinah, domači prodajalni in izbranih ekoloških trgovinah. Učenci so si z velikim zanimanjem ogledali mlin in na koncu mlinarju postavljali zanimiva vprašanja. Ob odhodu nazaj v šolo smo mlinarju pomahali v slovo…

 

 

Delavnica z rožami

januar 2020

123

Učenci 4. in 5. razreda, ki so vključeni v OPB, so v sredo, 4. 12. 2019, imeli delavnico v povezavi s projektoma Popestrimo šolo in Erasmus+. Izdelovali so rože iz krep papirja skupaj z članicami Kulturnega društva »Fran Saleški Finžgar« Žižki. Članice društva so ljudske pevke, zato so nam za začetek zapele eno ljudsko pesem. Učenci so izdelovali rože različnih barv in velikosti. Vsak učenec si je narejeno rožo lahko nesel domov za spomin. Pri izdelovanju so bili aktivni, spretni in komunikativni. Članice društva so bile navdušene, da smo jih povabili na našo šolo. Drugič mogoče spet ob istem času na istem mestu z drugimi učenci….

 

Obisk Lucije

december 2019

12

V petek, 13. decembra 2019, nas je na naši šoli obiskala Sv. Lucija, zavetnica slepih. Učenci so jo pričakali v šolski jedilnici s kančkom strahu. Po dolgem in nestrpnem  čakanju je le prišla. Skrivnostna, oblečena v belo oblačilo, z masko na obrazu. V rokah je imela krožnik, na katerem so bile oči ob tem je govorila »Boga molim, oči kopam«. Po končanem govoru si je sv. Lucija snela masko z obraza in učencem predstavila ljudsko navado ob godu.  Po zapisih naj bi Sv. Lucija zaradi obljube devištva Bogu, zavrnila poroko s poganom. Najprej so jo zato pred smrtjo mučili, nato pa ji iztaknili oči. Pred leti, ko so na vasi še imeli veliko kolin, so svinjske oči uporabljali, da so na ta način strašili poredne otroke. Danes je ta kulturna dediščina že nekoliko pozabljena, na naši šoli pa smo jo spet obudili.

 

Mobilnost na Češkem

oktober 2019

123

V času od 29. septembra do 5. oktobra 2019 smo se dve učenki 9. razreda in dva učitelja udeležili mobilnosti Erasmus+ na Češkem v mestu Hradec Kralove, kjer se nahaja naša češka partnerka, srednja zdravstvena šola. Tema mobilnosti je bila odgovornost do okolja okoli nas, kar je aktualna in pereča tema zaradi podnebnih sprememb, ki smo jim priča. Domača šola je pod vodstvom učiteljice Marie Brychtove pripravila pester in raznolik nabor aktivnosti. Prvi dan izmenjave so učenci vseh partnerskih šol, ob naši še estonske, finske, madžarske, španske in domače, predstavili aktivnosti na domačih šolah v minulem obdobju. Naši učenki sta predstavili našo aktivnost spoznavanja različnih društev, nevladnih organizacij in zbiranja hrane za dobrodelne organizacije. V nadaljevanju smo popoldne spoznavali zaščiteno naravno območje sredi mesta Hradec Kralove, ta dan pa se nam je predstavila tudi domača nevladna organizacija za okoljevarstveno izobraževanje Sever. Drugi dan smo se odpravili v naravni park Krkonoše, kjer smo obiskali nevladno organizacijo Krtek, ki se ukvarja z ozaveščanjem o pomenu varovanja okolja in naravnih virov. Ogledali smo si narodni park Krkonoše iznad krošenj in se z gondolo zapeljali na vrh Črne hore, najvišje gore v tem delu Češke. Tretji dan smo obiskali domačo tovarno klavirjev Petrof in bili priča celotnemu proizvodnemu procesu v luči trajnostnega razvoja in naravi prijazne proizvodnje. Ta dan so učenci barvali še kamen iz vseh sodelujočih držav, ki so jih prinesli s sabo in tam izmenjali, učitelji pa smo opravili projektni sestanek. V četrtek smo se odpravili v zlato Prago, češko prestolnico, kjer smo obiskali naravoslovni muzej in opravili številne aktivnosti, ki so obsegale spoznavanje češke izrabe domačih naravnih virov. Seveda smo si ogledali še samo mesto pod vodstvom domačega učitelja zgodovine Vojte. Zadnji dan smo obiskali dobrodelno nevladno organizacijo Charita, ki skrbi za otroke s posebnimi potrebami. Tam smo prijaznim sogovornicam, ki so podrobno predstavile svoje delo, predali naše kamne, ki jih bodo ob koncu šolskega leta prodali na dražbi, katere izkupiček bo v celoti šel društvu za njihovo delo. Sledilo je še zaključno druženje na bovlingu, ki je bilo zelo zabavno in je žal veliko prehitro minilo. Naslednji dan smo se morali posloviti, z obljubo, da se bomo v neki obliki v prihodnosti še zagotovo srečali. Teden, katerega aktivnosti so pokrivale številna področja v našem projektu, je bil poučen in pester, s sabo smo odnesli veliko prijetnih vtisov o prijaznih domačinih in delovnih učiteljih, ki svoje poslanstvo jemljejo z veliko mero angažiranosti in zagnanosti in s tem prispevajo k temu, da bo naša okolica lepša, naša prihodnosti pa svetlejša.

 

Pregled aktivnosti v projektu Erasmus+ v oktobru in novembru

oktober-november 2019

Po Prešernovih stopinjah – spoznavanje kulturne dediščine

1

V sredo, 9. 10. 2019, smo se z učencih 8. in 9. razreda odpravili na kulturni dan Po Prešernovih stopinjah. Najprej smo se odpravili v Ljubljano, kjer smo si ogledali Prešernov trg ter se odpravili po različnih točkah, ki so povezane z življenjem in delom Prešerna. Nato smo se odpeljali proti Kranju, kjer smo si ogledali največji spomenik našega največjega pesnika, Prešernov gaj, kjer je Prešeren pokopan, in Prešernovo hišo. Kulturni dan smo sklenili v Vrbi, kjer smo si ogledali cerkvico svetega Marka, lipo, ki stoji sredi vasi, in Prešernovo rojstno hišo.
Dogodek bomo predstavili v Španiji kot del spoznavanja kulturne dediščine naše države.


EKOLOGIJA – ODPADNA HRANA

2

V okviru predmeta Sodobna priprava hrane in Erasmus+ projekta smo na šoli izvedli dejavnosti povezane z ekološko vsebino in sicer na temo – odpadna hrana. Ga. Ana iz Zavoda GreenSpot je izvedla predavanje na temo in nas seznanila s tem, kako se prehranjevati, da bomo zmanjšali količino odpadne hrane. Učenci so izvedli meritve odpadne hrane v naši jedilnici, ki jih bodo ponovili tudi v mesecu februarju. Temo ekologije smo sicer spoznavali na mobilnosti na Češkem. 


DELAVNICE Z DRUŠTVOM ZA ZAŠČITO ŽIVALI POMURJA

3

Sodelovanje z Društvom za zaščito živali se nadaljuje z delavnicami, ki jih je ga. Ana izvedla v 4., 8., 9. in 7. razredu. Predavanja so bila na temo »Od boksa do verige«. Izredno zanimiva in poučna tema, ki učencem pomaga privzgajati ustrezen odnos do živali. Sodelovali smo tudi na likovnem natečaju »Od boksa do verige«, plakat je razstavljen v Pokrajinski in študijski knjižnici Murska Sobota.


DOBRODELNOST – RDEČI KRIŽ

Sodelovanje z Rdečim križem. V tednu otroka so učenci pridno zbirali igrače, ki jih doma ne potrebujejo več (predvsem družabne igre in knjige), z namenom, da jih podarimo organizaciji Rdeči Križ, kjer bodo darovane organizacijam in otrokom, ki jih potrebujejo. S projektom tako širimo dobrodelnost in pri učencih razvijamo čut za sočloveka.

 

Evropski dan jezikov

12

V sklopu evropskega dneva jezikov, ki smo ga na šoli z razstavo in pogovorom pri pouku obeležili 26. septembra, smo na šoli sprejeli dijake in profesorici Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer. Ljutomerski gimnazijci so v razredih tretje triade izvedli delavnice v tujih jezikih – nemščini, francoščini in angleščini. Skozi različne aktivnosti, ki so vsebovale digitalno tehnologijo in didaktične igre, so učenci preko medgeneracijskega učenja spoznali osnove novih tujih jezikov, dijaki pa so pobližje spoznali poklic učitelja.


SODELOVANJE Z GASILCI

123ž

Spoznavali smo delo gasilcev in uspešno opravili vajo evakuacije (25. 10. 2019). Po uspešno opravljeni vaji smo prisluhnili gospodu Borisu Kreslinu, naše radovedne glavice pa so mu zastavile tudi nekaj vprašanj.

 

Svetovni dan živali

oktober 2019

123

V petek, 4. 10. 2019, smo obeležili svetovni dan živali na prav poseben način. Obiskala nas je ga. Ana iz Društva za zaščito živali Pomurja, ki je učencem nižje stopnje in 6. razreda predstavila temo “Od boksa do verige”. Učenci so spoznali kako pravilno pristopiti k psu glede na čustveno stanje kužka in 10 korakov do odgovornega lastništva psa. Ugotovili smo, da lahko pri skrbi in negi domačega ljubljenčka otroci veliko pomagajo staršem. Tema je bila učencem tako zanimiva, da bomo člane DZZP zagotovo še povabili med nas. Učenci, ki obiskujejo likovni krožek in učenke OPB iz 4. razreda, so sodelovale tudi na likovnem natečaju, ki ga je razpisalo DZZP ob svetovnem dnevu živali.

Ga. Ani smo predali hrano za prostoživeče muce, ki so jo učenci pridno prinašali v šolo v okviru dobrodelne akcije, ki smo jo izvedli s sodelovanjem Šolske skupnosti učencev.

Hvala vsem, ki ste podarili mačjo hrano, hvala, ker nam pomagate razvijati pri učencih pravilen odnos do živali.

mag. Erika Hvala, koordinatorka Erasmus+

Melita Tompa Lebar, predsednica šolske skupnosti

 

Spoznavanje romske kulture

september 2019

123

Petošolci smo spoznavali romsko kulturo, običaje in navade. Na naše povabilo nas je obiskala skupinica romskih deklet, ki obiskujejo OŠ Franceta Prešerna Črenšovci, in nam predstavila delček njihove kulture. Spoznali smo, da so najpogostejši romski priimki Horvat, Cener in Šarkezi, seveda pa obstajajo še drugi. Dekleta živijo v romskem naselju, pohvalile so se, da imajo svoj center, muzej in svojega svetnika, ki je pomemben član njihove skupnosti. V tradicionalnih oblačilih so nam zaplesale romski ples, naše učenke so se jim pri plesu pridružile. Ugotovili smo, da imamo kar precej skupnega (otroci in mladi radi poslušajo glasbo, uporabljajo mobilne telefone, se radi družijo, praznujejo osrednje praznike), da smo pa tudi različni, predvsem v smislu načina življenja (šola kot vrednota, prehrana, lastni običaji in navade).

Hvala mentorici, učiteljici Renati Gabor, za sodelovanje in obisk na naši šoli.

Mag. Erika Hvala, koordinatorka Erasmus+

Petra Ritonja, učiteljica 5. razreda

 

Aktualno dogajanje v projektu Erasmus+

2019

Na tej povezavi si lahko ogledate sprotne aktualne aktivnosti v projektu Erasmus+: https://padlet.com/erika_hvala/xplpcl2nivhl

Na tej povezavi si lahko ogledate diseminacijske aktivnosti v okviru projekta Erasmus+:

https://padlet.com/ehvala/rj106hn9kize

 

Mobilnost na Madžarskem

april 2019

2 3

V času od 31. marca do 5. aprila sta se učenki iz 9. razreda skupaj z učiteljicama naše šole udeležili mobilnosti v okviru mednarodnega projekta Erasmus+ na Madžarskem. Aktivnosti so bili deležni tudi učenci in učitelji iz Španije, Češke, Finske in Estonije. Glavna nit srečanja je bila enakopravnost kot ena izmed vrednot  v Evropi in izvajalci srečanja so več kot odlično prikazali vzvode in vsakodnevne aktivnosti s katerimi želijo manjšine, kot so npr. Romi integrirati v vsakodnevno življenje.
Pot smo začele v nedeljo na Srednji Bistrici ob 11.00 uri, od koder smo se z avtom odpeljale do železniške postaje v Nagykanizsi. Z vlakom smo se odpeljale v Budimpešto, od koder smo po triurni vožnji s kombijem, v večernih urah končno prispele v Debrecen. Tam nas je pričakala učiteljica Gabriela, ki nam je podala osnovne informacije o prihajajočem tednu, ter starši gostujočih učencev, s katerimi so učenci odšli v njihove domove. Naslednji dan smo se odpravili v grškokatoliško šolo Szent Piroska v Nyiracsadu, kjer so nam pripravili kratek kulturni program, ogledali smo si šolo, ki jo obiskuje okoli 300 učencev. Učenci na Madžarskem so nam pokazali veliko mero strpnosti in potrpežljivosti v učilnicah, predvsem pa na hodnikih. V nadaljevanju so predstavniki države predstavili politične sisteme posameznih držav oz. pomembne posameznike, ki soodločajo o stanju v posamezni državi.
V sredo smo učitelji hospitirali v 1. razredu, kjer sta učiteljici iz Madžarske skupaj z učenci predstavili uro sodelovalnega učenja. V mestu Hodasz smo obiskali vrtec za romske otroke in stavbo, kjer se lahko Romi udeležujejo kulturnih prireditev ali prostore uporabljajo za vsakodnevne aktivnosti. V kraju Mariapocs smo si ogledali znamenito cerkev.
Sreda je bil dan, ko smo lahko gostujoči učitelji pokazali svoje veščine in primere metod učenja v naši državi. Prisostvovali in sodelovali sva pri učni uri, kjer so bile predstavljene tehnike skupinske učne pomoči učencem s posebnimi potrebami, midve pa sva pripravili poligon, kjer so učenci skozi gibanje razvijali svojo fino motoriko, ravnotežje in miselno klasifikacijo. Učenki naše šole sta v sredo ustvarjali v likovni delavnici. Sledile so predstavitve manjšin po državah, ki so jih pripravili posamezniki posameznih držav. Imeli smo možnost, da smo obiskali romske družine, rejniške družine in dom, kjer stanujejo starejši otroci v rejništvu.
Predzadnji dan smo obiskali grško katoliški študentski dom v Debrecenu, kjer smo se seznanili na kakšne načine se Romi integrirajo v širšo skupnost. Zvečer smo na šoli imeli poslovilno zabavo skupaj z družinami gostujočih otrok, vsemi zaposlenimi in škofom. Ogledali smo si mesto Debrecen.
Zadnji dan smo se že ob 5.00 uri zjutraj z avtobusom odpravili v Budimpešto, kjer smo si ogledali parlament, znamenito neogotsko zgradbo z razkošno okrašenimi sobami. Obiskali smo še evropskega komisarja dr. Navracsis Tiborja, opravili kosilo in se poslovili ter odpravili proti domu. V Slovenijo smo prispele pozno zvečer, precej utrujene, a polne novih doživetij, spominov in novih znanj.

 

Otroški šolski parlament v okviru projekta Erasmus+

februar 2019

1 2 34

1. 2. 2019 smo na šoli, skupaj z gostujočimi učitelji izvedli šolski otroški parlament. Gostujoči učitelji so predstavili svoje šolske sisteme, izpostavili so še posebej prednosti in šibke točke sistema, in nakazali predloge sprememb. Na parlamentu se nam je pridružila tudi evropska poslanka mag. Tanja Fajon, ki je predstavila pomen EU in mednarodnega sodelovanja, ki nam ga ponuja Evropa. Učenci so z zanimanjem prisluhnili vsem predstavitvam šolskih sistemov, predvsem v delih, kjer so učenci zaznali razlike med našim šolskim sistemom. Postavljali so veliko vprašanj, ki so se nanašale tako na šolski sistem kot na šolski vsakdan.

 

Mednarodna učna ura v sklopu mobilnosti Erasmus+

petek1. februar 2019

1 2 3

Med gostovanjem tujcev na naši šoli je bila izvedena tudi mednarodna učna ura na temo bionike, ki sta jo v 9. razredu izvedla domača učiteljica biologije in kemije Marjetka Tikvič in finski učitelj Jouni Alholm. Učna ura je obsegala izkustven učenje in uporabo digitalnih orodij, obenem so učenci krepili jezikovne kompetence. Učna ura je bila vse udeležencem izredno zanimiva, delček je posnela tudi nacionalna TV.

 

Delavnice za starše in učence v sklopu mobilnosti Erasmus+

petek1. februar 2019

12 3 4

31. januarja smo se učenci in starši učencev od 1. do 5. razreda družili v delavnicah, ki so jih za nas pripravili naši in gostujoči učitelji. Najprej smo vsi skupaj prisluhnili predstavitvi našega projekta. V skupnem delu smo prisluhnili tudi ga. Kseniji Kramar Korenjak, ki nam je predstavila nevladno organizacijo HEP, s katero bomo sodelovali v projektu v prihodnje.

Učenci 1. razreda so spoznavali pravico do gibanja, v družbi učiteljev iz Madžarske so izpeljali gibalno urico. Drugošolci so spoznavali špansko kulinariko in besedišče, kar v jedilnici so pripravili sadna nabodala in posebne španske toaste. Tretješolci so spoznavali pravico do čistega okolja, tako so najprej prisluhnili prezentaciji učiteljev iz Finske, nato so se igrali didaktične igre, za zaključek pa so izdelali bombažno nakupovalno vrečko, ki bo nadomestila plastične vrečke. Četrtošolci so skupaj z učitelji iz Češke ugotavljali, kako zdrava je hrana in pijača, ki jo zaužijemo. Merili so količino sladkorja v pijači in hrani, nad rezultati so bili presenečeni. Ob zaključku ure so preizkusili svoje znanje o zdravi prehrani s kvizom, narejenim v aplikaciji Kahoot. Petošolci so spoznavali značilnosti Estonije, znanje so utrdili z didaktičnimi spletnimi igrami.

Delavnice so potekale v medgeneracijskem vzdušju, saj so mlajšim učencem za jezikovno podporo vskočili na pomoč učenci višjih razredov. Ob zaključku smo se učitelji podali še v vrtec, kjer smo se pridružili aktivnostim, ki so potekale v okviru »Spanja v vrtcu«. Tudi tu so nam bili v veliko pomoč učenci šole.

 

Mobilnost Erasmus+ na Srednji Bistrici

petek1. februar 2019

1 23 4

V tednu od 27. 1. do 1. 2. 2019 smo na šoli gostili 12 tujih učiteljev iz petih držav – Finske, Madžarske, Češke, Estonije in Španije. V okviru mednarodnega Erasmus+ projekta z naslovom »S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva« smo v Sloveniji izvedli srečanje, kjer smo obravnavali temo »ključne osebe«, ki v našem prostoru krojijo usodo države in družbe v najširšem pomenu. Spoznavali smo delovanje države na lokalni, regionalni in državni ravni. Pomen, vlogo in izzive, s katerimi se srečujejo manjše, obmejne, pa tudi večje mestne občine smo odkrivali na srečanjih z župani in županjo naslednjih občin: Črenšovci, Razkrižje, Murska Sobota in Ljubljana. Obiskali smo Državni zbor in se o aktualnih vprašanjih glede spodbujanja aktivnega državljanstva, razvijanja podjetnostih pri mladih in položaja šolstva v Sloveniji, pogovarjali s pomurskim poslancem G. Jožetom Horvatom. Ogledali smo si prostore Predsedniške palače, o vlogi in pomenu delavskega gibanja in sindikatov v današnji družbi, smo spregovorili z go. Lidijo Jerkič, predsednico ZSSS.
Področje človekovih in otrokovih pravic smo spoznavali skupaj z našimi učenci, kjer smo v sodelovanju s tujimi učitelji pripravili na šoli popoldanske delavnice na temo otrokovih pravic. Otroci in starši so v mednarodnem duhu spoznavali značilnosti tujih držav, obenem pa z dejavnostmi razvijali naslednje kompetence: pravica do gibanja in zdrave prehrane, pravica do čistega okolja, pravica do kvalitetnega zdravstvenega sistema in pravica do dobrega šolskega sistema. Predstavila se nam je tudi ga. Ksenija Korenjak, predstavnica društva HEP, s katerim načrtujemo sodelovanje v nadaljevanju projekta.
Učenci naše šole in gostujoči učitelji smo se udeležili »žive knjižnice« - delavnic, v MKC Maribor, kjer smo v pogovorih z ljudmi, ki so predstavljali svoje zanimive življenjske zgodbe, odkrivali polje enakosti, sprejemanja drugačnosti in strpnosti do vseh ljudi, ne glede na raso, veroizpoved, jezik in ideološka prepričanja. Učenci so z zanimanjem »prebirali« knjige in ob zaključku povedali, da so doživeli enkratno izkušnjo, vredno ponovitve.
Skupaj s šolsko skupnostjo učencev smo zbiralni hrano z daljšim rokom uporabe z namenom, da jo ob obisku Maribora podarimo humanitarnemu društvu UP-ORNIK brez razloga. Poskrbeli smo, da je prišla hrana v prave roke, obenem smo z gospodom Borisom Krabonjo in Majo Krabonjo spoznali delovanje društva ter kakšen pomen imajo za ljudi, ki se znajdejo v stiki. Predstavila sta nam kar nekaj resničnih zgodb, ki so se nas dotaknile in hvaležni smo bili, da smo lahko tudi mi pomagali, k boljšemu vsakdanu tistih, ki nimajo take sreče kot večina od nas. Še enkrat hvala vsem, ki ste donirali hrano za društvo.
V petek, 1. 2. 2019, smo imeli zasedanje otroškega šolskega parlamenta,  kjer smo prisluhnili predstavitvam šolskih sistemov držav partneric. Ugotovili smo, da ima slovenski šolski sistem kar nekaj podobnosti z ostalimi (šolski predmeti, urnik, šolske počitnice ..), obstajajo pa tudi razlike, predvsem v načinu pridobivanja ocen, domačih nalogah, načinu podajanja in preverjanju znanja. Skupne točke so pokazale, da je v vseh državah opazna zmanjšana motivacija učencev za šolsko delo, upad bralnih veščin in posledično tudi manj kakovostno znanje pri določenih šolskih predmetih. Na samem zasedanju smo imeli posebno gostjo, ga. Tanjo Fajon, evropsko poslanko, ki nam je predstavila svoje videnje na šolski sistem in kako poteka pravo zasedanje v evropskem parlamentu.
Gostovanje tujih učiteljev se je zaključilo v petek, 1. 2. 2019, kjer smo se poslovili in si zadali nadaljnje naloge v okviru projekta.  Naslednje srečanje bo konec marca na Madžarskem. Nekaj utrinkov iz mobilnosti v Sloveniji si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

 

Delavnice v okviru projekta Erasmus+

ponedeljek10. december 2018

1 2 3

V okviru projekta Erasmus+ smo 10. 12. 2018 izvedli delavnice v sodelovanju z MKC (Mladinskim kulturnim centrom Maribor), ki izvajajo projekt z naslovom Središče medkulturnega dialoga Maribor. Projekt je namenjen prosilcem za mednarodno zaščito, osebam, ki so zaščito že pridobile, državljanom tretjih držav in vsem, ki želijo spoznati kulturo novih someščanov. Z načrtovanimi aktivnostmi ustvarjajo priložnosti mreženja in vzpostavljanja kontakta med ciljno skupino in lokalnim prebivalstvom ter omogočili ciljni skupini, da predstavi širši javnosti svojo kulturo. Prav tako nudijo pomoč različnim skupinam tujcev pri vključevanju v lokalno skupnost, jih opolnomočili in spodbujali k aktivni participaciji pri načrtovanju in izvedbi teh aktivnosti. Projekt se sofinancira iz sredstev EU iz sklada AMIF.
Na delavnicah, ki so jih vodile sodelavke MKC so učenci razmišljali o pomenu univerzalnih človekovih pravic in Splošne deklaracije o človekovih pravicah, spoznali so pojme, ki zadevajo področje beguncev in migrantov, imeli so tudi priložnost spoznati tujega učitelja matematike Matiwosa, ki prihaja iz Eritreje. Z nami je delil svojo izkušnjo življenja v Sloveniji in sproščeno odgovarjal na vprašanja učencev. Prispevek o opravljeni medkulturni delavnici si lahko ogledate tudi na tej povezavi.

Vsi udeleženci delavnice smo pridobili veliko znanja iz tem, ki so v današnjem multikulturni družbi, še kako pomembne. Delavnico bomo nadaljevali v mesecu januarju 2019 v Mariboru, kjer se nam bodo v Živi knjižnici pridružili še učitelji partnerskih držav.

 

Predstavitev projekta na OŠ Odranci

december 2018

1 2 3

V torek, 11. 12. 2018, sta učenki Neja in Nastja predstavili mobilnost na Finskem in finski šolski sistem, kot sta ga učenki doživeli tekom mobilnosti. Koordinatorka projekta Erika Hvala je v nadaljevanju predstavitve predstavila šolo na Finskem kot središče življenja mladih. Učenci OŠ Odranci so tako lahko izvedeli marsikaj o finskem šolskem sistemu, kar je sicer tudi njihova osrednja razredna tema šolskega parlamenta. Ob koncu ure so v programu Quiznetic učenci lahko preverili slišano znanje o Finski.

 

Članek o mobilnosti na Finskem

ponedeljek3. december 2018

clanek

(kliknite na sliko za povečavo)

 

Tradicionalni slovenski zajtrk

petek16. november 2018

Na tej povezavi (priponka .pdf) si lahko ogledate utrinke iz dneva dejavnosti v sklopu tradicionalnega slovenskega zajtrka, ki smo ga povezali s projektom Erasmus+ in spoznavanjem tipičnih jedi držav partneric v projektu.

 

 

Mobilnost na Finskem

petek16. november 2018

1 2 3 4

Na Finskem je bilo izvedeno prvo delovno srečanje učiteljev in učencev v sklopu mednarodnega projekta Erasmus+ projekta z naslovom »S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva«.
Srečanje je potekalo v pravljičnem mestecu Kitee (od koder izvira ena najbolj znanih finskih glasbenih skupin - Nightwish), ki leži na vzhodnem delu Finske, kjer smo lahko spoznavali  lepote finske naravne pokrajine in značilnosti finskega šolskega sistema. Sodobna šola Arpen Koulu nas je prevzela z moderno zgradbo, velikimi bogato opremljenimi prostori in z zavidljivo digitalno opremo. Okolje, ki spodbuja učenje in kreativno razmišljanje, omogoča aktivno vlogo učencev in predvideva veliko količino gibanja. V primerjavi s šolami v Sloveniji, se finske šole lahko pohvalijo z učilnicami, ki razvijajo ročne in tehnične spretnosti otrok. Tako se lahko učenci lahko učijo šivanja, pletenja, kvačkanja v učilnici, ki je opremljena s šivalnimi stroji in vsemi pripomočki za delo s tekstilom. Tehnična delavnica ponuja ogromno strojev in aparatov, s katerimi učenci obdelujejo les, varijo kovine, spoznavajo zakonitosti električnega toka in se na sploh usposabljajo v tehničnih veščinah. Na Finskem je šola središče življenja mladih, kjer pridobivajo veščine, ki so uporabne v nadaljnjem življenju v skupnosti. Finski učenci kuhajo in pečejo, likajo in obdelujejo različne materiale, igrajo inštrumente in če želijo, lahko posnamejo tudi pravo glasbeno uspešnico v čisto pravem snemalnem studiu, ki se nahaja v spodnjih prostorih šole.  Po vsem videnem na Finskem, ni nič nenavadnega, da velja finski šolski sistem za enega najboljših in postaja model, ki ga želi posnemati marsikatera država. 
V spodbudnem učnem okolju smo imeli tako učitelji kot učenci priložnost razvijanja različnih kompetenc, od digitalnih kompetenc do socialnih veščin in mutikulturnosti, kar je tudi eden od bistvenih ciljev, ki jih zasleduje projekt. Obiskali smo enega od begunskih centrov v bližini mesta Joensuu pod okriljem Rdečega križa, kjer so nam predstavili finski sistem obravnavanja prosilcev za azil. Število slednjih se povečuje, vendar je Finska zelo stroga država pri izdaji dovoljenj za bivanje, zato je veliko prosilcev primorano zapustiti državo. V Evangeličanski ljudski srednji šoli v Kitteju smo izvedli intervjuje s tujci, ki živijo na Finskem in naredili končen sklep, da kljub temu, da obstajajo med ljudmi kulturne, jezikovne in verske razlike, smo navsezadnje vsi ljudje, ki počnemo podobne stvari – recimo se ukvarjamo s športom, poslušamo moderno glasbo, se družimo s prijatelji, gledamo nogometne tekme in si želimo življenja v mirnem sobivanju z drugimi.
Obiskali smo Univerzo v Joensuuju, kjer smo izvedli delavnice na temo možnosti aktivnega sodelovanja učencev pri pomembnih družbenih vprašanjih z vidika obstoječih praks v različnih državah.
Udeleženci srečnja na Finskem smo se vrnili domov polni novega znanja in izkušenj, predvsem pa z idejami, kako izboljšati pedagoško prakso pri svojem lastnem delu.

Naslednje srečanje bo januarja 2019 na Srednji Bistrici v Sloveniji, kjer bo težišče dela na sodelovanju s pomembnimi osebami (decision makers) in na aktivnostih, ki učence spodbujajo k aktivnemu sodelovanju v družbi. Več utrinkov si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

V okviru mobilnosti na Finskem je učenka Neja napisala besedilo o človekovih pravicah, ki ga najdete na tej povezavi (priponka .pdf), učenka Nastja Jakšič pa narisala ilustracijo na temo človekovih pravic, ki jo najdete na tej povezavi.

 

 

 


Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.