Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

S kakovostnim delom in medsebojnim spoštovanjem, želimo mladim privzgojiti odgovornost do sočloveka, dela in življenja.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>>Program karierne orientacije

PROGRAM KARIERNE ORIENTACIJE

 

Odločitev o ustrezni izbiri poklica oz. karierne poti je izredno zahtevna odločitev, zato je prav, da smo mladostnikom v oporo in pomoč pri izbiri ustrezne srednješolske smeri. V osnovni šoli koordinira karierno orientacijo šolska svetovalna šola, pri njej pa sodelujejo vsi strokovni delavci, starši in učenci sami.
Cilj aktivnosti je učencem pomagati pri odgovorni odločitvi o njihovi poklicni poti.
Proces se zaključi z individualnim svetovanjem učencem in opozarjanjem na optimalne možnosti na posameznih poklicnih področjih.
V okviru karierne orientacije na šoli se šolska svetovalna služba povezuje z zunanjimi institucijami (Zavod RS za zaposlovanje, CIP-s, Razvojne regionalne agencije, delodajalci …)
Vsebine poklicne orientacije se izvajajo tudi izven pouka z:

Naloge vseh, ki so kakorkoli vključeni v model poklicne orientacije se prepletajo.

Področja aktivnosti pri karierni orientaciji so:

1. SODELOVANJE ŠSS Z UČITELJI in UČENCI
Pri rednem pouku učitelji v skladu z obravnavo učne snovi in v okviru danih možnosti informirajo in seznanjajo učence o poklicih.
Karierna orientacija od 1. do 5.  razreda

    • učenci pri različnih vsebinah pouka spoznavajo, da obstajajo različni poklici in jih poimenujejo ter spoznajo s čim se ukvarjajo
    • učenci spoznajo poklice svojih staršev in poklice s katerimi se srečujejo v vsakdanjem življenju

Karierna orientacija v 6. razredu

    • učenci začnejo spoznavati sami sebe (kakšen sem, kdo sem, ...)
    • učenci spoznavajo dejavnike uspešnega učenja in učne stile
    • spoznavajo različnost svojih želja

Karierna orientacija v  7. razredu

    • učenci spoznavajo sami sebe, svoj značaj, kakšne so njihove sposobnosti, sposobnosti in priljubljene šolski predmeti.
    • učenci se seznanjajo s poklici v posameznih dejavnostih in panogah

Karierna orientacija v 8. razredu

    • učenci spoznavajo možnosti nadaljnjega izobraževanja: seznanijo se s šolskim sistemom v Sloveniji, spoznavajo srednješolske programe in poklice,
    • spoznavajo sami sebe – svoje lastnosti in interese,
    • odkrivajo svoj poklicni cilj – možnosti, ki jih imajo, da ga dosežejo,
    • učenci preverijo svoje sposobnosti z MFBT testom, ki ga organizira Zavod za zaposlovanje,
    • učenci spoznavajo dejavnike poklicnega izbora s pomočjo programa Kam in kako ter Poklicnega kažipota,
    • učenci se seznanjajo s poklici v posameznih dejavnostih in panogah.

Karierna orientacija v 9. razredu

    • učenci podrobneje spoznavajo srednješolske programe: srednješolski programi in poklici, predmetniki posameznih šol,
    • spoznavajo dejavnike poklicnega izbora z vprašalnikom o poklicni poti,
    • učenci se seznanjajo s poklici v posameznih dejavnostih in panogah.


2. SODELOVANJE S STARŠI
Pri karierni orientaciji se načeloma prvič srečamo s starši in učenci skupaj na delavnicah v 8. razredu, kjer odkrivajo interese, želje in poklicne namere učencev, seznanijo se z pomembnimi dejavniki, ki vplivajo na izbiro poklica. V 9. razredu je delo s starši poglobljeno. Starše seznanjamo z novostmi, vpisnimi pogoji, predstavimo točkovni sistem, opozorimo na rokovnik, seznanimo s sistemom štipendiranja, seznanjamo z možnostmi nadaljevanja šolanja po srednji šoli ter spregovorimo o različnih možnostih zaposlovanja.
Organiziran je tudi vsaj eden individualni razgovor s staršem in učencem, po željah in potrebi pa lahko več.


3. SODELOVANJE Z ZUNANJIMI USTANOVAMI